16 درس بزرگ از تریلر بازی Ghost of Tsushima

اطلاعات زیادی از مبارزه گرفته تا اکتشاف، در مورد بازی Ghost of Tshushima کسب کردیم.

سرانجام ما بازی جدید Ghost of Tsushima را در اختیار داریم و Sucker Punch با انتشار یک فیلم 18 دقیقه ای  تکان دهنده از این بازی ما را ناامید نکرده و انواع جزئیات بازی را تشریح کرد، از جمله اکتشاف، مبارزه، سفارشی سازی، حالت عکس و حتی روباه های کوچک نازی که به قهرمان ما «جین» کمک می کنند تا بیشتر جهان را کشف کند. برای کمک به شما جهت فاش کردن تمام اطلاعات، ما فریم به فریم فیلم را بررسی کرده ایم و در اینجا قصد داریم 16 مورد از بزرگترین چیزهایی را که از حالت بازی Ghost of Tsushima  آموخته ایم، برای شما ارائه دهیم، که می توانید این موارد را در فیلم بالا نیز مشاهده کنید.

1. رابط کاربر حذف شده و در عوض، جهان بازی به شما می گوید کجا بروید...



Ghost of Tsushima یک جهان آزاد، بزرگ و زیبا است، بنابراین نمی توان آن را با نقشه های معمول، قطب نما و نشانگرهای عادی خراب کرد. در این بازی به طور بدیهی با این مشکل مواجهید که بفهمید که کجا بروید؟ Sucker Punch با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز برای یافتن مأموریت ها، مکان ها و اهداف به خود جهان بازی، این مشکل را حل کرده است. به عنوان مثال، اگر مأموریتی را انتخاب کنید، یک «باد هدایتگر» راه را به شما نشان می دهد. نسیم های چرخانندۀ مارپیچ هوا در صفحه نمایش، برگ هایی را در مسیری که باید به آن سر بزنید حمل می کند. که این مسلماً مقصدهایی را که از قبل می شناسید را شامل می شود اما Tsushima از محیط خود برای اطلاع در مورد مکان هایی که هنوز از آنها نمی دانید نیز استفاده می کند. اگر یک درخت با شکل عجیب و غریب و یا نشانه های دیگر نمایان شود، احتمالاً به این دلیل است که چیزی برای بازدید وجود دارد. توده های دودی در افق شما را به سمت نقاط دیدنی سوق می دهد و حتی حیوانات نیز می توانند کمک کنند. تاکنون ما پرندگانی را دیده ایم که در حال بال زدن به سمت چشمان شما هستند و شما را به سمت مردم سوق می دهند، در حالی که روباه ها شما را به معبد ها می برند.

2. حوادث و رویدادهای تصادفی وجود دارد.
 



یک نگاه مختصر وجود دارد و شما در لحظات اول در معرفی بازی اخیر دلتنگ آن می شوید، جایی که جین سواره از حمله خرس عبور می کند. این جانور را می توان دید در حالیکه دو نفر را در هوا پرتاب کرده و در چمن بلند می اندازد و نشان می دهد که ممکن است چند رویداد تصادفی فریاد دور سفر شما را به هم بریزد. با توجه به تمرکز بر نحوه درک جین و شهرت او، ما حدس می زنیم چندین چیز متفاوت اتفاق می افتد که می تواند منجر به پاداش های ساده، مأموریت های بزرگتر یا فقط یک «1+ سواری عبوری باشد و بگذاریم آن شخص خورده شود.»

3. مبارزه به معنای دقت، دفع حمله و ضربات مرگبار وحشیانه است.
 

به عنوان یک سامورایی جنگ بیشتر به معنای دقت است تا فشار دادن دکمه (اگرچه به نظر می رسد دکمه زدن هم یک گزینه باشد). دفع حملات ظریف و جاخالی دادن ها می توانند راه را برای وارد کردن یک ضربه کشتار منفرد به دشمنان باز کنند و به موقع شما می توانید چندین آدم بد را با تک ضربه های دقیق از بین ببرید. همچنین یک نوار دفع حمله دشمن وجود دارد که می توانید با حملات مکرر دشمنان را مبهوت و بی دفاع کرده و کاملا از بین ببرید. دودی از Star Wars Jedi: Fallen Order (جنگ ستارگان جدی: محفل سرنگون) سبک تر از درگیری های SoulsBorne وجود دارد، اما با یک احساس عمل سریعتر. و اگر دشمنان با شما خوب جنگیدند، گزینه ای وجود دارد که پس از آن بر روی جسد آنها تعظیم کنید.

4. درگیری ها اجازه می دهد تا جین دشمنان را برای انجام دوئل های بی مقدمه به مبارزه بطلبد.
 


اگر رویکرد مستقیم و شرافتمندانه را ترجیح می دهید، Ghost of Tsushima به شما امکان می دهد تا با حریف ها با یک سیستم ویژه محاصره به صورت یک به یک درگیر شوید. این فراتر از دوئل های داستانی است و به شما امکان می دهد زندگی سامورایی را حتی در نبردهای لحظه به لحظه تجربه کنید. در معرفی بازی، ما دیدیم جین با پای پیاده به یک کارخانه کشتی سازی مغول نزدیک می شود، سپس یکی از نگهبانان را برای درگیری به چالش می کشد. دوربین برای نشان دادن دو مبارز که در حال نزدیک شدن به یکدیگر هستند کات داده و سپس با یک جلوه بزرگنمایی شده آنها را نشان می دهد. همه چیز فقط چند ثانیه طول کشید، اما هنوز هم شروع بسیار چشمگیری از حمله داشت. به خاطر داشته باشید که دیگر دشمنان منطقه پس از دیدن اینکه شما دوست خود را سلاخی می کنید، اصلاً به رعایت شرایط شرافتمندانه دوئل اهمیتی نمی دهند.
 
5. مواضع به جین کمک می کند تا با انواع مختلفی از دشمنان گلاویز شود.
 

جین هنگام برخورد مقابل حریف با یک شمشیر، از موضع Stone Stance به موضع Water stance تغییر حالت داد. مواضع مختلف صدمات بیشتری به برخی از انواع دشمن وارد می کند، و می توانید آنها را فوراً هنگامی که این موضع ها شیوه نگه داشتن شمشیر و اعتصاب جین را تغییر می دهند، مشاهده کنید: در موضع Water Stance او شمشیر خود را به صورت افقی در مقابل صورت خود نگه می دارد، در حالی كه در موضع Stone Stance شمشیر خود را عمودی، بالا و عقب نگه می دارد. می توانید با فشار دادن دکمه های اصلی (عملگرها)، بین موضع ها تعویض کنید - حداقل سه مورد از این مواضع وجود دارد، اگرچه ما متوجه نشدیم که سومین در این فیلم چیست.

6. گزینه های مبارزه و مخفی شدن وجود دارد اما سفر شما در نهایت برای تبدیل شدن به یک شبح است.
 

دو گزینه ای که تاکنون دیده ایم - مبارزه مستقیم و مخفی کاری - قابل تعویض هستند و مشخص نیست که آیا شما را تشویق می کند استایل خود را بین این دو گزینه تنظیم کنید یا خیر. با این حال، ما می دانیم که «با رشد legend خود، می توانید تمام تکنیک های جدیدی را ایجاد کنید که جین را از یک سامورایی به شبح تبدیل می کند». در حالی که به نظر می رسد توسعه دهندگان سبک بازی Ghost را به عنوان سبکی غیر شرافتمندانه و پر از ترفندهای کثیف تلقی می کنند، به نظر می رسد دلیلی وجود دارد که در عنوان بازی از کلمه شبه استفاده شده است. در حین بازی، شهرت خود را توسعه می دهید و به نوبه خود، طلسم ها و توانایی هایی را آنلاک می کنید که به تدریج شما را به Ghost of Tsushima (شبه سوشیما) تغییر می دهد.

7. به عنوان یک «شبحِ» مخفی بازی کنید تا بتوانید دشمنان را وحشت زده کنید.
 

در حالی که مبارزه مستقیم زیبا و رضایت بخش به نظر می رسد، شما همچنین می توانید به صورت مخفی بازی کنید. اگرچه این سبک بازی به عنوان سبک «غیر شرافتمندانه» توصیف می شود که با استفاده از ترفندهای کثیف به نوعی شانس را به نفع شما رقم می زند. این روش ها شامل مواردی مانند پرتاب زنگوله های بادی برای پرت کردن دشمنان و رها کردن آنها برای یک قتل مخفیانه، یا استفاده از دود برای کور کردن آنها و رها کردن آنها در معرض حمله است. شما همچنین می توانید قتل ها را به صورت زنجیره ای انجام دهید و از چیزهایی مانند ترقه برای جلب دشمنان به یک منطقه استفاده کنید. و حتی اگر گرفتار شدید، باز هم این گزینه می تواند با دارت های پرتابی کونای (Kunai) که گزینه ای سریع برای انداختن دشمنان در نزدیکی شما است، به نفع شما بازی کند. و اگر به اندازه كافی این عمل را تکرار كنید، بازماندگان از جنگیدن بیش از حد وحشت می کنند، و شما می توانید آنها را در حین خزیدن از ترس از بین ببرید.

8. جین اسلحه های زیادی در انبار مهمات خود دارد.
 

همانطور که از یک سامورایی گردن کلفت انتظار دارید، جین قهرمان ما ابزارهای زیادی برای از بین بردن حمله مغول دارد. در این 18 دقیقه بازی به تنهایی، ما با طیف وسیعی از آنها مواجه می شویم و بدون شک با جلو رفتن بازی چیزهای بیشتری برای کشف وجود دارد. برای تکمیل کاتانای کلاسیک، جین دارای حالت خم شدن نیمه و خم شدن طولانی است که اولی برای آتش سریعتر و دومی برای حملات برد طولانی تر با استفاده از پیکان های سنگین می باشد. او همچنین دارای کونای است که خنجرهای پرتابی کوچکی هستند که به نظر می رسد شماره گذاری شده اند، بنابراین ممکن است مجبور شوید این وسایل را بسازید تا منابع خود را در صدر قرار دهید.
اما همیشه موضوع فقط حمله نیست، زیرا جین حواس پرتی هایی را نیز دارد، از جمله منفجر کردن ترقه ها، زنگوله های بادی پرتابی و حتی بمب های دودزا برای سردرگمی دشمنان با آن ها.
علاوه بر این، هنگامی که شما شروع به تکیه زدن به سمت شبح مبارزه کنید، جین حتی می تواند از ترس به عنوان سلاح استفاده کند، زیرا مغول ها متوجه می شوند که او چقدر می تواند کشنده باشد.

9. جین را با طلسم های مفید تقویت کنید.
 

علاوه بر انتخاب لباس مناسب برای شغل، جین همچنین می تواند طلسم هایی را پیدا کند که وی را به روش های ظریف تقویت می کند. به عنوان مثال، Charm of Okuninushi (طلسم اُکونینوشی) به او اجازه می دهد تا در خارج از مبارزه، آرام آرام وضعیت سلامتی خود را بهبود ببخشد، در حالی که Charm of Unseen Respite (طلسم استراحت غیبی) باعث می شود بمب های دودزا نیز 25 درصد از سلامتی وی را هنگام استفاده بازیابی کنند. در ابتدا فقط می توانید تعداد محدودی از طلسم ها را تجهیز کنید، اما با پیدا کردن Inari Shrines  (معبد های ایناری) و تکریم آنها می توانید تعداد ظرفیت های در دسترس جین را افزایش دهید. به عبارت دیگر، اگر به روباهی برخوردید که به شما نگاه های معناداری می اندازد، قطعاً باید آن را دنبال کنید (اما به طور کلی این فقط یک توصیه خوب به نظر می رسد).

10. با قلاب می توانید به چیزهای هوایی بیشتری دست پیدا کنید.
 

بالای Sekiro حرکت کنید، زیرا جین یک قلاب هم دارد. سامورایی های مورد علاقه جدید ما با استفاده از آن می توانند بین موقعیت های هوایی بیشتری جابجا شوند، و بدون شک این یک مزیت برای رسیدن به ارتفاع بالاتر زمین در هنگام کاوش نیز محسوب می شود. چندین حرکت جالب وجود دارد که وقتی جین در بخش مبارزاتی حرکت می کند ظاهر می شوند که نشان می دهد عناصر چند وجهی برای نحوه استفاده جین از این ابزار وجود دارد.

11. صنایع دستی می تواند در بازی به کار رود.
 

اگرچه ساکر پانچ به طور خاص اشاره ای نکرد که آیا صنایع دستی بخشی از راه تعامل شما با جهان در Ghost of Tsushima است، اما نکات بسیاری از رابط کاربر وجود دارد که نشان می دهد که ممکن است چنین باشد. جین در حالی که در قسمت کاوش در دِموی بازی سوار بر اسب به این طرف وآن طرف می چرخد، مرتباً دسته های بامبو را انتخاب می کند. هنگام حرکت در میان چمن ها، می توانید تکه هایی از بامبو را به صورت درخشان ببینید، که نشان می دهد این یک عنصر مهم بازی است. این به خوبی می تواند برای ساختن پیکان به کار رود - مشابه نحوه استفاده Assassin's Creed Odyssey (اساسینز کرید: ادیسه) و Horizon Zero Dawn از عناصر صنایع دستی - زیرا به نظر می رسد مهمات شما محدود است. شما همچنین «لوازم» کتانی و مبهم را جمع می کنید.

12. انرژی هنگام نزدیک شدن به مبارزه می تواند بسیار مهم باشد.
 

عناصر رابط کاربر خاصی وجود دارد که در طول نسخه ی نمایشی بازی از Sucker Punch توضیح داده نشده است و یکی از آنها نقاط زرد درخشان، خط سریع L1 + R1 و نوار قرمز در گوشه سمت چپ پایین صفحه بود. نقاط زرد و نوار، هر دو هنگام انجام قتل های موفقیت آمیز در هنگام درگیری به عنوان سامورایی، پر شدند و سطح نقاط زرد هنگام انجام حرکات سنگین تر کاهش یافت. احساس ما این است که این ممکن است مربوط به سطح انرژی جین باشد. در یک جا مدیر Sucker Punch، نیت فاکس (Nate Fox) می گوید:
«برای اینکه جین موفق شود، او باید از دقت ماهرانه در جنگیدن استفاده کند. بدون اتلاف انرژی. هر اعتصاب باید حساب شود.»
به نظر می رسد با استفاده از دفع حمله موفق، نقاط مجدداً پر شود، و بلافاصله به حریف نیز آسیب وارد شود، بنابراین در چگونگی عقب نشینی جین و حمله های زنجیره ای، باید تعادل دقیقی برقرار شود.

13. هنوز هم احترام به زندگی و مراسم به نوعی وجود دارد.
 

با وجود این واقعیت که می خواهید با katana خود وقت زیادی را برای حکاکی در مغول ها بگذرانید، این بازی هنوز جایی را برای مراسم و سنت های فرهنگ ژاپنی فراهم می کند. به عنوان مثال، در طول بخش مبارزه سامورایی، جین لحظه ای را برای تعظیم بر سر مغول بر زمین افتاده صرف می کند، در حالی که بعداً می بینیم جین در حال زیارت در معبد است. توجه به جزئیات در اینجا شگفت آور است و امیدوارم در هنگام بازی Ghost of Tsushima کمی بیشتر درباره پیچیدگی های دین و آداب و رسوم جین بیاموزیم.

14. لباس شما مهم بوده و بسیار قابل تنظیم می باشد.
 

زره و لباس هایی که برای جین انتخاب می کنید، علاوه بر جذابیت دارای خواص مکانیکی است. در حالی که Sucker Punch خیلی به ویژگی های آن توجه نمی کند، به نظر می رسد پوشیدن زره های کامل سامورایی وقتی در حالت حمله به سر قرار می گیرید، بهتر است اما برای چرخیدن در اطراف و چاقو زدن افراد از سایه ها چندان مناسب نیست - و برای لباس های ترسناک و سیاه و پیش نینجایی این وضعیت برعکس است. بسته به هر سبک بازی که مورد نظر شماست، می توانید ظاهر جین را با چیدن گلهای رنگی در جهان و استفاده از آنها برای تغییر رنگ لباس های مورد علاقه خود، به دلخواه تغییر دهید. ما باید طیف وسیعی از گزینه های لباس های رنگارنگ را برای جین ببینیم، از جمله مقدار زیادی لباس غیرنظامی راحت برای آن جذبه معنوی جنگجوی سرگردان.

15. شاهد معیار جدید حالت های عکس باشید.
 

آخرین بازی Sucker Punch، Infamous Second Son (بدنام: فرزند دوم)، به ایجاد حالت های عکس استاندارد جدیدی برای بازی های ویدیویی زیبا کمک کرد. فقط مناسب است که Ghost of Tsushima بلافاصله رسانه حالت عکس را به جلو سوق دهد. این بازی همه دستگیره های پیچیده ای که انتظار دارید برای گرفتن یک شات مناسب داشته باشد را خواهد داشت از جمله درجه بندی رنگ، عمق میدانو کنترل احساسات صورت، اما از آن هم فراتر رفته و با استفاده از آن می توانید محیط را کنترل کنید. آیا می خواهید باد چمن اطراف جین را بلند کرده و تکان دهد؟ این گزینه وجود دارد. آیا می خواهید جین با کرم های شب تاب یا برگ های چرخان محاصره شود؟ کدام رنگ را ترجیح می دهید؟ شما حتی می توانید یکی از آهنگ ها را برای پخش در پس زمینه برای محیط حین نوشتن عکس خود انتخاب کنید، یا از آن استفاده کنید تا فیلم های اختصاصی خود را از بازی درست کنید.

16. گزینه های زیادی برای نحوه بازی شما وجود دارد.
 

اگر می خواهید در این ماجراجویی ژاپنی فرو روید، در حالی که آن را تا حد ممکن حقیقی کنید، Sucker Punch این امکان را  برای شما فراهم می سازد. از همان ابتدای بازی، می توانید Ghost of Tsushima را با آهنگ صوتی ژاپنی و زیرنویس ها تجربه کنید، اما می توانید حالت سینمای سامورایی را نیز فعال کنید. در حالی که این ممکن است کمی مسخره به نظر برسد، اما در واقع این یک فیلتر زیبا است که به شما امکان می دهد تمام داستان جین را به رنگ سیاه و سفید دانه دار و با باد اضافه، درست مثل فیلم های کلاسیک سامورایی بازی کنید.



منبع این مقاله سایت Gamesradar است که توسط ندا حکیم زاده ترجمه شده است..امیدوارم از این مقاله راضی بوده باشید..لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.